Bruņas, to līmeņi, izgatavošana, salūšana un labošana
Visbiežāk bruņas lūzt, ja spēlētājs,
kuram virsū ir bruņas, stājas pretī magam, jo mags var izkausēt, sašķelt [utt.]
spēlētāja bruņas, izmantojot savas burvestības. Lai zinātu, kad bruņas ir
salūzušas, tās, tāpat kā ieročus, iedala 12 līmeņos. Bruņu līmeni nosaka pēc
tāda paša principa kā nosaka ieroča līmeni, un bruņu salūšanas iespēju nosaka
pēc tāda paša principa kā ieroču salūšanas iespēju, ja bruņas mijiedarbojas ar
ieroci, bet, ja bruņas mijiedarbojas ar maģiju, tad darbojas citi noteikumi. Parasti
burvestību aprakstos ir minēts cik liels bojājums tiek veikts bruņām, ja uz tām
izmanto maģiju, taču tik un tā pastāv daži nosacījumi.
Bruņas tiek izgatavotas ne tikai no
metāliem un nemetāiem, bet arī no ādas, kas analoģiskā veidā nosaka bruņu
līmeni. Lai uzzinātu dažādu ādu bruņu paaugstināšanas koeficientus, aplūkojiet
zemāk esošo tabulu:
Ādas bruņu līmeņa paaugstināšanas koeficienti
Izejmateriāls |
Bruņu līmeņa paaugstināšanas koeficients |
Aitas āda (parasts) |
+2.0 |
Kazas āda (parasts) |
+2.0 |
Govs āda (parasts) |
+2.0 |
Brieža āda (parasts) |
+2.5 |
Antilopes āda (rets) |
+2.5 |
Strausa āda (eksotisks) |
+2.5 |
Zebras āda (eksotisks) |
+3.0 |
Vērša āda (parasts) |
+5.0 |
Bifeļa āda (eksotisks) |
+7.0 |
Degunradža āda (rets) |
+10.0 |
Aligatora āda (rets) |
+12.0 |
Pūķu āda (ļoti rets) |
+20.0 |
Tāpat kā metāli un nemetāli arī ādas
ir iedalītas četrās grupās: parastas, eksotiskas, retas un ļoti retas, kas
dažreiz tiek sauktas arī par leģendārām.
Ādām piemīt spēja degt, bet metāliem
un sakausējumiem piemīt vadīšanas spējas (siltumvadīšanas, elektrovadīšanas
spējas utt.). Tāpēc ādas bruņas salūzt nevar, tās var tikai tikt caurdurtas vai
sadedzinātas. Caurdurtas tās skaitās, tad, ja ir veikts noteikts skaits
trieciena reizes, kuras nosaka pēc augstāk minētās ieroču salūšanas iespējas
noteikšanas metodes, bet sadedzinātas tās skaitās, kad kāds veicis burvestību,
kuras efekts ir vienāds vai pārsniedz
100
°C (pūķa ādai = 1000 °C).
Ja bruņas izgatavotas no metāliem
vai sakausējumiem, tad bruņas var tikt salauztas, kā arī izkausētas. Salauztas
tās tiek tad, ja ir veikts noteikts skaits trieciena reizes, bet izkausētas –
tad, kad ir pārsniegta metāla vai sakausējuma kušanas temperatūra, kuru var
uzzināt pie mums no dažādiem avotiem un traktātiem. Saukausējuma kušanas
temperatūra ir vienāda ar visu izmantoto metālu un nemetālu vidējo kušanas
temperatūru.
Ja kušanas temperatūra netiek
pārsniegta, tad bruņas doto triecienu pārvada un bruņās ietērptais spēlētājs
saņem lielāku triecienu nekā parasti. Tā kā metāliem ir dažāda aktivitāte, tad
mēs izmantojam metālu aktivitātes rindu:
- K, Na, Li, Ba, Sr, Ca ir aktīvie metāli, tāpēc trieciena spēks pieaug 2 reizes.
- Mg, Al, Zn, Fe ir vidēji aktīvie metāli, tāpēc trieciena spēks pieaug 1.5 reizes.
- Ni, Mn, Sn, Pb arī ir vidēji aktīvie metāli, bet trieciena spēks pieaug 0.5 reizes.
- Un, visbeidzot, Cu, Hg, Ag, Pt, Au ir neaktīvie metāli, tāpēc trieciena spēks nepieaug vispārībā.
Ja šie metāli ir sakausējumā, tad
izvelk vidējo aritmētisko reižu skaitu. Piemēram, sakausējums: Li – Mg. Dēļ litija
(Li) aktivitātes uzņemtā trieciena spēks pieaug 2 reizes, bet dēļ magnija (Mg)
aktivitātes uzņemtā trieciena spēks pieaug 1.5 reizes. Saskaita abas reizes
kopā: 2 + 1.5 = 3.5, un izvelk vidējo aritmētisko, lai uzzinātu par cik reizēm
pieaugs uzņemtā trieciena spēks: 3.5 : 2 = 1.75. Tātad, ja parasti Static Bolt
veic 50 °C triecienu, tad dēļ bruņu elektrovadītspējas, dotās burvestības
efekts paspēcināsies par 1.75 reizēm un pretinieks, kas valkā Li – Mg
sakausējuma bruņas, saņems 50 x 1.75 = 87.5 °C lielu triecienu.
Ja kāds metāls vai nemetāls ir sakausējumā, bet nav iepriekš minētā metālu aktivitātes rindā, tad to neņem vērā, ja nav teikts pretēji kādos metāla vai nemetāla aprakstos.
Kad bruņas ir salauztas, tās jāsalabo. Bruņas var salabot jebkurš spēlētājs, kas māk labot objektus maģiskā vai parastā ceļā. Bruņas var uzlabot gan parastā, gan arī maģiskā ceļā, tos noburot (enčantojot).