|
Tēla līmeņi
Reālajā
dzīvē mēs attīstamies netikai sociāli, t.i., paaugstinājums darbā, pārcelšana
uz nākamo klasi skolā, skolas vai universitātes absolvēšana utt., bet arī
fiziski un garīgi, t.i., paliekam fiziski spēcīgāki un spējam izturēt aizvien
grūtākus un grūtākus dzīves pārbaudījumus un pārdzīvojumus. Tāpat notiek ar
tēliem, jo visiem tēliem bez izņēmuma ir līmeņi.
Tēla
līmenis ir netiešs spēka rādītājs jeb tas parāda cik viens tēls ir spēcīgāks
par otru tēlu visos iespējamos veidos, izņemot sociāli, jo dažkārt tēls var būt
augstā līmenī, bet viņa klases pakāpe var arī nemainīties, ja spēlētājs tā
vēlas.
Viens
spēlētājs, kas ir par 2 līmeņiem zemāk nekā kāds cits spēlētājs, nekad
neuzveiks augstāk stāvošu pretinieku, pat, ja uzvarēs, tad tā ir ļoti reta
parādība. Šo teikumu, kas ir likums mūsu brīvdabas lomu spēlēs, var lietot arī
kā piemēru, lai vieglāk saprastu kam domāti tēlu līmeņi un kas tie ir.
Zemāk
esam uzrakstījuši tēla līmeņu raksturojumu, lai jūs zinātu cik un kādi līmeņi
ir Canad Erenerth ģildē. Tēlu līmeņu raksturojums
Tā kā
katrs ģildes biedrs ir spējīgs iemācīties un izmantot burvestības, tad līmeņu
raksturojumos esam minējuši kāda veida burvestības, tēls ir spējīgs iemācīties,
nonākot attiecīgajā līmenī, un kādas ir šīs burvestības pēc savas dabas.
I. Iesācēju līmeņi (1. - 3. līmenis):
1. līmenis: Katra maģiskā persona šajā līmenī mācās atpazīt
savu „spēku” un izmantot to savām vajadzībām. To panāk, iemācoties
paškontroli. Paškontrole ir iekšēja lieta. Šajā līmenī ir ļoti
vienkāršas burvestības, kas palīdz maģiskajai personai trenēt savu paškontroli;
jebkurš iesācējs tās var viegli iemācīties. 1. līmeni iegūst ikviens spēlētājs,
kas tikai nesen ir pievienojies ģildei.
2. līmenis: Nākamais solis ir „spēka” jušanas trenēšana. Šajā līmenī ir nedaudz
sarežģītākas burvestības, kuras palīdz attīstīt jušanas prasmes, lai katra
maģiskā persona varētu iemācīties just apkārtnē esošo „atmosfēru”.
3. līmenis: Visbeidzot,
iesācējiem tiek mācīts, kā izmainīt „spēku”, lai panāktu dažādus maģiskus
efektus. Šīs burvestības ir sarežģītas un grūti kontrolējamas, kā arī tās tiek atklātas
nejauši, piemēram, jūtu uzplūduma gadījumos. Ja netiek trenēta spēja izmainīt „spēku”,
tad var panākt patiesi haotiskus un katastrofālus efektus.
Tālāk
jūs sastapsieties ar terminu Akadēmiskā
disciplīna – tas ir termins, kas parāda, ko tieši jums jāzin, nonākot
attiecīgajā līmenī pirms jūs varat mācīties attiecīgā līmeņa burvestības.
Parasti šīs lietas tiek iemācītas un pateiktas mūsu rīkotajās lekcijās (par
lekcijām skat. 36. lpp.).
II. Pamata līmeņi (4. - 6. līmenis):
4. līmenis: Akadēmiskā disciplīna: Valodu pamati; Rūnu maģija. Šai
līmenī ģildes biedri tiek gatavoti nākamo līmeņu burvestībām, kuras var
iemācīties tikai tad, ja ir studētas valodas, kuras visbiežāk tiek izmantotas izsaukšanā,
pārvērtībās, zīmogošanā un noburšanā (izsaukšanas, zīmogu un noburšanas apļu,
kā arī pārvērtību burvestību veidošanā). Pieejamās valodas ir elfu valoda
[Quenya un Sindarin dialekti], latīņu valoda, angļu valoda, Angerthas [rūķu
valoda] un daudzas citas (jūsu pašu varianti) – pēc jūsu izvēles.
5. līmenis: Akadēmiskā disciplīna: Izsaukšana.
Šajā līmenī maģiskā persona mācās izsaukšanas metodes, ar kuru palīdzību var
izsaukt dažādas dzīvības formas un priekšmetus. 6. līmenis: Akadēmiskā
disciplīna: Zinātniskā darbība un padziļināta izpratne. Šajā līmenī maģiskā
persona skaitās kā "pieaugusi", un tāpēc viss tiek pasniegts
padziļinātākā līmenī. Lai varētu realizēt šī līmeņa burvestības, ir labi
jāpārzin valoda, kuras pamatus mācījāties, būdami 4. līmenī, kā arī jāizprot dažādu
lietu, fenomenu utt. būtība, lai varētu zinātniski izskaidrot burvestības (tas
ir iespējams, jo mūsu ģildē maģija ir
zinātne ar savu zinātnisko bāzi).
III. Vidus līmeņi (7. - 9. līmenis):
7. līmenis: Akadēmiskā disciplīna: Pārvertības. Šajā līmenī sākas
visas burvestības, kas saistās ar pārvērtībām. Jābūt augsti attīstītai valodu
prasmei (B līmenis). Dažām burvestībām vajag arī reaģentus. Šajā līmenī būdami,
daži no jums var aptvert, ka nespēj virzīties tālāk un gūt vairāk zināšanu,
tāpat kā augstākus līmeņus.
8. līmenis: Akadēmiskā disciplīna: Maģiskā zīmogošana. Šajā
līmenī maģiskā persona sāk mācīties maģisko zīmogošanu, taču burvestības var
būt dažādas, ne tikai zīmogošanas veida. Šis arīdzan ir vidus līmenis visā
maģijas mākslā. No šejienes ceļi sāks dalīties un katrs iegūst kādu īpašu
spēju. Maģiskās personas, kas ir šajā līmenī, sauc par burvjiem (vīr.) vai
burvēm (siev.).
9. līmenis: Akadēmiskā disciplīna: Noburšana. Šajā līmenī maģiskā
persona sāk mācīties kā nemaģiskiem objektiem piešķirt maģiskas īpašības. Tie,
kuri ir šajā līmenī, ģildē skaitās kā augstākās klases pārstāvji. Maģiskās
personas, kas ir šajā līmenī, sauc par nobūrējiem (vīr.) vai apbūrējām (siev.).
IV. Arčmagu līmeņi (10. - 12. līmenis):
10. līmenis: Akadēmiskā disciplīna: Izglītība. Tikai
visapdāvinātākie spēj tikt līdz šim līmenim un šeit lielākais spēks ir
izglītībai. Prasmes un zināšanas, kas piemīt šī līmeņa maģiskajām personām,
ļauj viņiem neierobežoti izmantot tikai VIENA veida maģisku darbību no savas
specialitātes. Maģiskās personas, kas ir šajā līmenī, sauc par magiem (vīr.)
vai dižburvēm (siev.).
11. līmenis: Akadēmiskā disciplīna: Augstākā buršanās. Šis ir
visaugstākais līmenis, kuru maģiskā persona var cerēt sasniegt viena gadsimta
laikā. Šī līmeņa maģiskās personas 6. līmeņa burvestības var burt bez
problēmām, un ģildes biedri ar 6. līmeņa burvestībām (un zemāk), nevarēs
pārsteigt 11. līmeņa personas. Ja maģiskā persona vēlas, viņa var izvēlēties
iziet arčmagu iesvētes ceremoniju un kļūt par arčmagu, kurš vēlāk tiek
ieskaitīts Ģildes Padomē, kura pārvalda maģijas izmantošanu gan ģildē, gan
vispārēji, kā arī citas lietas, kas saistās ar maģiju. Šī līmeņa burvestības
pastāv, taču to ir maz. Šī līmeņa burvestības ir tik spēcīgas, ka ir spējīgas
novest milzīgus reģionus līdz pilnīgai iznīcībai.
12. līmenis: Akadēmiskā disciplīna: Izredzēto pārdomas. Šis
līmenis ir tuvu leģendaritātei. Šī līmeņa burvestības spēj izmantot tikai
izredzētie. Šajā līmenī maģiskā persona ir tik spēcīga, ka vairs neredz jēgu
burvestību buršanai un maģijas izmantošanai, tāpēc šī līmeņa maģiskās personas
bieži vien nododas savas dzīves pārdomāšanai un raksta ziņojumus, pamācības un
reālus stāstus par savu dzīvi un maģijas apmācību jaunākajiem burvjiem, lai
viņi ņemtu paraugu no šīm maģiskajām personām, ja arī kādreiz vēlas būt 12.
līmenī. 12. līmeņa maģisko personu ir ļoti, ļoti maz. Lai nokļūtu šajā līmenī,
jāiziet virkne ar dzīvībai bīstamiem uzdevumiem, ko nosaka Ģildes Padome
apvienojumā ar visu ģildi kopumā.Tēla līmeņu paaugstināšana
Tā kā
mūsu meistargrupa veido klubiņu vai pulciņu, kas ir ar lomu spēļu novirzienu,
tad pāriešana no zemāka līmeņa uz augstāku līmeni jeb tēla līmeņu
paaugstināšana notiek ļoti īpatnējā ceļā, jo ir divas lietas, kas klubiņa
(pulciņa) dalībniekam jeb spēlētājam jāizdara: jāiegūst gan par lekcijām viens
plusiņš, gan par praktisko uzdevumu viens plusiņš, kopējā skaitā jāsavāc divi
plusiņi – vienkārši runājot, teorijā un praktikā.
Šie
plusiņi ir nepieciešami, lai mēs zinātu, ka esat bijuši uz lielāko lekciju
skaitu, ka zināt kā darbojas mūsu lomu spēles, un ka zināt savas iespējas mūsu
lomu spēlēs, kā arī, ka esat izpildījuši uzdevumu (kvestu), kas speciāli domāts
jūsu tēla līmeņa paaugstināšanai.
Kāpēc
svarīgi ir nākt uz lekcijām?
Pirmkārt,
esam pulciņš, kam vajadzētu aktīvi darboties katru tikšanās reizi, un otrkārt,
jo lekcijās mēs jums dodam to informāciju, kas saistās tikai ar mūsu lomu
spēlēm. Informācijas apjoms ir dažāds, sākot ar vienkāršu burvestību efektu
izklāstiem un beidzot ar sarežģītākām un zinātniski pētnieciskām lietām, kas ir
atkarīgas no jūsu izvēlētās aktivitātes līmeņa mūsu lomu spēlēs (skat. noteikumu grāmatas 36. lpp.
par aktivitātes līmeņiem un to raksturojumiem).
Kāpēc
svarīgi ir pildīt kvestu, lai pārietu uz nākošo līmeni?
Jo uz
augstākiem līmeņiem mēs jūs varam laist tikai tādā gadījumā, ja izrādāt vismaz
kaut kādu aktivitāti. Šī iezīme parādās ļoti daudzos skolu rīkotajos pulciņos
un klubiņos. Nepietiek ar to, ka esat iekļuvis spēlētāju sarakstā un mierīgi
sēžat mājās pie datora cerībās, ka ar laiku tiksiet mūsu lomu spēlēs uz
augstākiem līmeņiem.
Kas
tas par kvestu?
Dažādas
sarežģītības uzdevums, kam ir savs noteikts mērķis (aiziet tur un nogādāt kaut
ko punktā „X” utt.), aizraujošs scenārijs aiz „kvesta skatuves”, šķēršļi,
papildus uzdevumi, kas var likt jums pasvīst (noteiktā laika posmā atminēt
mīklu vai salikt puzlveidīgu uzdevumu-„riekstkodi”, utt.).
Kad jums šie divi
plusiņi ir, mēs jūs svinīgi pārceļam uz augstāku līmeni un jūsu iespējas gan
lomu spēlēs, gan klubiņā palielinās.
| |