Tēla līmeņi
Reālajā dzīvē mēs attīstamies netikai sociāli, t.i., paaugstinājums darbā, pārcelšana uz nākamo klasi skolā, skolas vai universitātes absolvēšana utt., bet arī fiziski un garīgi, t.i., paliekam fiziski spēcīgāki un spējam izturēt aizvien grūtākus un grūtākus dzīves pārbaudījumus un pārdzīvojumus. Tāpat notiek ar tēliem, jo visiem tēliem bez izņēmuma ir līmeņi.
Tēla līmenis ir netiešs spēka rādītājs jeb tas parāda cik viens tēls ir spēcīgāks par otru tēlu visos iespējamos veidos, izņemot sociāli, jo dažkārt tēls var būt augstā līmenī, bet viņa klases pakāpe var arī nemainīties, ja spēlētājs tā vēlas.
Viens spēlētājs, kas ir par 2 līmeņiem zemāk nekā kāds cits spēlētājs, nekad neuzveiks augstāk stāvošu pretinieku, pat, ja uzvarēs, tad tā ir ļoti reta parādība. Šo teikumu, kas ir likums mūsu brīvdabas lomu spēlēs, var lietot arī kā piemēru, lai vieglāk saprastu kam domāti tēlu līmeņi un kas tie ir.
Zemāk esam uzrakstījuši tēla līmeņu raksturojumu, lai jūs zinātu cik un kādi līmeņi ir Canad Erenerth ģildē.
Tēlu līmeņu raksturojums
Tā kā katrs ģildes biedrs ir spējīgs iemācīties un izmantot burvestības, tad līmeņu raksturojumos esam minējuši kāda veida burvestības, tēls ir spējīgs iemācīties, nonākot attiecīgajā līmenī, un kādas ir šīs burvestības pēc savas dabas.
I. Iesācēju līmeņi (1. - 3. līmenis):
1. līmenis: Katra maģiskā persona šajā līmenī mācās atpazīt
savu „spēku” un izmantot to savām vajadzībām. To panāk, iemācoties
paškontroli. Paškontrole ir iekšēja lieta. Šajā līmenī ir ļoti
vienkāršas burvestības, kas palīdz maģiskajai personai trenēt savu paškontroli;
jebkurš iesācējs tās var viegli iemācīties. 1. līmeni iegūst ikviens spēlētājs,
kas tikai nesen ir pievienojies ģildei.
2. līmenis: Nākamais solis ir „spēka” jušanas trenēšana. Šajā līmenī ir nedaudz
sarežģītākas burvestības, kuras palīdz attīstīt jušanas prasmes, lai katra
maģiskā persona varētu iemācīties just apkārtnē esošo „atmosfēru”.
3. līmenis: Visbeidzot,
iesācējiem tiek mācīts, kā izmainīt „spēku”, lai panāktu dažādus maģiskus
efektus. Šīs burvestības ir sarežģītas un grūti kontrolējamas, kā arī tās tiek atklātas
nejauši, piemēram, jūtu uzplūduma gadījumos. Ja netiek trenēta spēja izmainīt „spēku”,
tad var panākt patiesi haotiskus un katastrofālus efektus.
Tālāk jūs sastapsieties ar terminu Akadēmiskā disciplīna – tas ir termins, kas parāda, ko tieši jums jāzin, nonākot attiecīgajā līmenī pirms jūs varat mācīties attiecīgā līmeņa burvestības. Parasti šīs lietas tiek iemācītas un pateiktas mūsu rīkotajās lekcijās (par lekcijām skat. 36. lpp.).
II. Pamata līmeņi (4. - 6. līmenis):
4. līmenis: Akadēmiskā disciplīna: Valodu pamati; Rūnu maģija. Šai
līmenī ģildes biedri tiek gatavoti nākamo līmeņu burvestībām, kuras var
iemācīties tikai tad, ja ir studētas valodas, kuras visbiežāk tiek izmantotas izsaukšanā,
pārvērtībās, zīmogošanā un noburšanā (izsaukšanas, zīmogu un noburšanas apļu,
kā arī pārvērtību burvestību veidošanā). Pieejamās valodas ir elfu valoda
[Quenya un Sindarin dialekti], latīņu valoda, angļu valoda, Angerthas [rūķu
valoda] un daudzas citas (jūsu pašu varianti) – pēc jūsu izvēles.
5. līmenis: Akadēmiskā disciplīna: Izsaukšana.
Šajā līmenī maģiskā persona mācās izsaukšanas metodes, ar kuru palīdzību var
izsaukt dažādas dzīvības formas un priekšmetus.
6. līmenis: Akadēmiskā
disciplīna: Zinātniskā darbība un padziļināta izpratne. Šajā līmenī maģiskā
persona skaitās kā "pieaugusi", un tāpēc viss tiek pasniegts
padziļinātākā līmenī. Lai varētu realizēt šī līmeņa burvestības, ir labi
jāpārzin valoda, kuras pamatus mācījāties, būdami 4. līmenī, kā arī jāizprot dažādu
lietu, fenomenu utt. būtība, lai varētu zinātniski izskaidrot burvestības (tas
ir iespējams, jo mūsu ģildē maģija ir
zinātne ar savu zinātnisko bāzi).
III. Vidus līmeņi (7. - 9. līmenis):
7. līmenis: Akadēmiskā disciplīna: Pārvertības. Šajā līmenī sākas visas burvestības, kas saistās ar pārvērtībām. Jābūt augsti attīstītai valodu prasmei (B līmenis). Dažām burvestībām vajag arī reaģentus. Šajā līmenī būdami, daži no jums var aptvert, ka nespēj virzīties tālāk un gūt vairāk zināšanu, tāpat kā augstākus līmeņus.
8. līmenis: Akadēmiskā disciplīna: Maģiskā zīmogošana. Šajā līmenī maģiskā persona sāk mācīties maģisko zīmogošanu, taču burvestības var būt dažādas, ne tikai zīmogošanas veida. Šis arīdzan ir vidus līmenis visā maģijas mākslā. No šejienes ceļi sāks dalīties un katrs iegūst kādu īpašu spēju. Maģiskās personas, kas ir šajā līmenī, sauc par burvjiem (vīr.) vai burvēm (siev.).
9. līmenis: Akadēmiskā disciplīna: Noburšana. Šajā līmenī maģiskā persona sāk mācīties kā nemaģiskiem objektiem piešķirt maģiskas īpašības. Tie, kuri ir šajā līmenī, ģildē skaitās kā augstākās klases pārstāvji. Maģiskās personas, kas ir šajā līmenī, sauc par nobūrējiem (vīr.) vai apbūrējām (siev.).
IV. Arčmagu līmeņi (10. - 12. līmenis):
10. līmenis: Akadēmiskā disciplīna: Izglītība. Tikai visapdāvinātākie spēj tikt līdz šim līmenim un šeit lielākais spēks ir izglītībai. Prasmes un zināšanas, kas piemīt šī līmeņa maģiskajām personām, ļauj viņiem neierobežoti izmantot tikai VIENA veida maģisku darbību no savas specialitātes. Maģiskās personas, kas ir šajā līmenī, sauc par magiem (vīr.) vai dižburvēm (siev.).
11. līmenis: Akadēmiskā disciplīna: Augstākā buršanās. Šis ir visaugstākais līmenis, kuru maģiskā persona var cerēt sasniegt viena gadsimta laikā. Šī līmeņa maģiskās personas 6. līmeņa burvestības var burt bez problēmām, un ģildes biedri ar 6. līmeņa burvestībām (un zemāk), nevarēs pārsteigt 11. līmeņa personas. Ja maģiskā persona vēlas, viņa var izvēlēties iziet arčmagu iesvētes ceremoniju un kļūt par arčmagu, kurš vēlāk tiek ieskaitīts Ģildes Padomē, kura pārvalda maģijas izmantošanu gan ģildē, gan vispārēji, kā arī citas lietas, kas saistās ar maģiju. Šī līmeņa burvestības pastāv, taču to ir maz. Šī līmeņa burvestības ir tik spēcīgas, ka ir spējīgas novest milzīgus reģionus līdz pilnīgai iznīcībai.
12. līmenis: Akadēmiskā disciplīna: Izredzēto pārdomas. Šis līmenis ir tuvu leģendaritātei. Šī līmeņa burvestības spēj izmantot tikai izredzētie. Šajā līmenī maģiskā persona ir tik spēcīga, ka vairs neredz jēgu burvestību buršanai un maģijas izmantošanai, tāpēc šī līmeņa maģiskās personas bieži vien nododas savas dzīves pārdomāšanai un raksta ziņojumus, pamācības un reālus stāstus par savu dzīvi un maģijas apmācību jaunākajiem burvjiem, lai viņi ņemtu paraugu no šīm maģiskajām personām, ja arī kādreiz vēlas būt 12. līmenī. 12. līmeņa maģisko personu ir ļoti, ļoti maz. Lai nokļūtu šajā līmenī, jāiziet virkne ar dzīvībai bīstamiem uzdevumiem, ko nosaka Ģildes Padome apvienojumā ar visu ģildi kopumā.
Tēla līmeņu paaugstināšana
Tā kā mūsu meistargrupa veido klubiņu vai pulciņu, kas ir ar lomu spēļu novirzienu, tad pāriešana no zemāka līmeņa uz augstāku līmeni jeb tēla līmeņu paaugstināšana notiek ļoti īpatnējā ceļā, jo ir divas lietas, kas klubiņa (pulciņa) dalībniekam jeb spēlētājam jāizdara: jāiegūst gan par lekcijām viens plusiņš, gan par praktisko uzdevumu viens plusiņš, kopējā skaitā jāsavāc divi plusiņi – vienkārši runājot, teorijā un praktikā.
Šie plusiņi ir nepieciešami, lai mēs zinātu, ka esat bijuši uz lielāko lekciju skaitu, ka zināt kā darbojas mūsu lomu spēles, un ka zināt savas iespējas mūsu lomu spēlēs, kā arī, ka esat izpildījuši uzdevumu (kvestu), kas speciāli domāts jūsu tēla līmeņa paaugstināšanai.
Kāpēc svarīgi ir nākt uz lekcijām?
Pirmkārt, esam pulciņš, kam vajadzētu aktīvi darboties katru tikšanās reizi, un otrkārt, jo lekcijās mēs jums dodam to informāciju, kas saistās tikai ar mūsu lomu spēlēm. Informācijas apjoms ir dažāds, sākot ar vienkāršu burvestību efektu izklāstiem un beidzot ar sarežģītākām un zinātniski pētnieciskām lietām, kas ir atkarīgas no jūsu izvēlētās aktivitātes līmeņa mūsu lomu spēlēs (skat. noteikumu grāmatas 36. lpp. par aktivitātes līmeņiem un to raksturojumiem).
Kāpēc svarīgi ir pildīt kvestu, lai pārietu uz nākošo līmeni?
Jo uz augstākiem līmeņiem mēs jūs varam laist tikai tādā gadījumā, ja izrādāt vismaz kaut kādu aktivitāti. Šī iezīme parādās ļoti daudzos skolu rīkotajos pulciņos un klubiņos. Nepietiek ar to, ka esat iekļuvis spēlētāju sarakstā un mierīgi sēžat mājās pie datora cerībās, ka ar laiku tiksiet mūsu lomu spēlēs uz augstākiem līmeņiem.
Kas tas par kvestu?
Dažādas sarežģītības uzdevums, kam ir savs noteikts mērķis (aiziet tur un nogādāt kaut ko punktā „X” utt.), aizraujošs scenārijs aiz „kvesta skatuves”, šķēršļi, papildus uzdevumi, kas var likt jums pasvīst (noteiktā laika posmā atminēt mīklu vai salikt puzlveidīgu uzdevumu-„riekstkodi”, utt.).
Kad jums šie divi plusiņi ir, mēs jūs svinīgi pārceļam uz augstāku līmeni un jūsu iespējas gan lomu spēlēs, gan klubiņā palielinās.