| Ieroči
Ieročiem
jābūt gatavotiem no nekaitīgiem, vismazāk traumējošiem materiāliem (piemēram,
no koka, polsterējumi utt.). Ieroči nedrīkst būt ar asiem izvirzījumiem, kā arī
ar jebkāda veida citiem atribūtiem, kas varētu radīt smagas traumas. Tieši
pirms spēles, atbildīgās personas pārbaudīs visus ieročus. Pārbaude notiek
spēlētāja klātbūtnē. Visi ieroči, kas neatbilst visiem drošības standartiem un
nav piemēroti estētisku apsvērumu dēļ, tiks konfiscēti uz spēles laiku, lai
nemaisītu un nebojātu spēles garu. Pēc spēles visi konfiscētie ieroči tiks
atgriezti to īpašniekiem.
Ieroču veidi
Nazis – nerada nekādu efektu
pret spēlētāju, kas ietērpts metāla bruņās. Asmeņa
garums - īpašnieka plaukstas lielumā.
Metāla nazis – jābūt
pagatavotam no gumijas vai naža asmens jāpadara nekaitīgāks kādā citā veidā,
piemēram, polsterējot to.
Duncis – pieļaujamais
garums: no īpašnieka rokas pirkstu galiem līdz elkonim; jābūt dzīvībai drošam.
Visa veida zobeni –
pieļaujamais asmens garums - no īpašnieka plaukstas līdz plecam.
Cirvis, vāle, veseris –
roktura garums: ne augstāk par īpašnieka jostas vietu, triecienu veicošā daļa:
ne lielāka par īpašnieka plaukstas izmēriem.
Šķēps – roktura garums:
ne vairāk par 2 metriem, nedrīkst saturēt asu galu.
Tritorium (Кистень) –
roktura garums: ne vairāk par 70 сm, lokanās daļas garums: ne vairāk par 40 cm.
Loks – loka garums un
spriegums: īpašniekam visērtākais, taču vēlamais spriegums - ne lielāks par 15
kg. Loka bultas nedrīkst būt asas.
Ja
vēlaties izmantot kādu citu ieroci, kas nav minēts augstāk esošā sarakstā,
parunājiet ar spēļu organizētāju. Ja jūsu ideja būs pietiekami adekvāta un
nepārkāps spēles noteikumus, varēsiet savu ieroci izmantot.
Ieroču līmeņi un ieroču gatavošana
Visi ieroči ir iedalīti 12 līmeņos.
Ieroču līmeņi raksturo ieroču efektivitāti, izturību un kvalitāti. Ieročus var
pagatavot, bet, lai tas būtu iespējams, ir nepieciešami izejmateriāli. Mūsu
lomu spēlēs par izejmateriāliem tiek izmantoti dažādi metāli un nemetāli, kas
alķīmisku procesu (metalurģijas) rezultātā tiek iegūti no rūdām, un dažāda
veida koki. Visi izejmateriāli ietekmē ieroču līmeņus. Tie tiek iedalīti četrās
grupās: parastie, atipiskie, retie un ļoti retie, kas dažkārt tiek saukti arī
par leģendāriem, un katrs izejmateriāls ietekmē ieroča līmeni noteiktā veidā.
Diemžēl tikai Merchant, Blacksmith,
Whitesmith un Mechanic klases pārstāvjiem tiek dota privilēģija gatavot un
labot ieročus. Tas ir būtiski nosakot ieroča līmeni, jo to ietekmē ne tikai
izejmateriāli, bet arī gatavotāja klases pakāpe, kas raksturo personas prasmi
ieroču, bruņu izgatavošanā, uzlabošanā un labošanā. Katram izejmateriālam ir
ieroča līmeņa paaugstināšanas koeficients, kurus var aplūkot zemāk esošā
tabulā:
Metālu un nemetālu ieroča līmeņa paaugstināšanas koeficienti
Izejmateriāls
|
Ieroča
līmeņa paaugstināšanas koeficients
|
Litijs
(atipisks)
|
+1.2
|
Grafīts
(parasts)
|
+2.0
|
Alva
(parasts)
|
+3.0
|
Svins
(parasts)
|
+3.0
|
Cinks
(atipisks)
|
+5.0
|
Magnijs
(parasts)
|
+5.0
|
Sudrabs
(rets)
|
+5.0
|
Zelts
(rets)
|
+5.0
|
Alumīnijs
(parasts)
|
+5.5
|
Varš
(parasts)
|
+6.0
|
Dzelzs
(parasts)
|
+8.0
|
Niķelis
(atipisks)
|
+8.0
|
Mangāns
(atipisks)
|
+12.0
|
Titāns
(rets)
|
+12.0
|
Silīcijs
(atipisks)
|
+14.0
|
Hroms
(atipisks)
|
+17.0
|
Adamants
(ļoti rets)
|
+18.0
|
Mitrils
(ļoti rets)
|
+20.0
|
Koku ieroču un loku līmeņa paaugstināšanas koeficienti
Izejmateriāls
|
Ieroča
līmeņa paaugstināšanas koeficients, gatavojot ieroci
|
Ieroča
līmeņa paaugstināšanas koeficients, gatavojot loku
|
Tūja
(atipisks)
|
+1.0
|
+10.0
|
Parastais
kadiķis (parasts)
|
+2.0
|
+9.0
|
Parastā
kļava (parasts)
|
+2.0
|
+9.0
|
Parastā
apse (parasts)
|
+3.0
|
+8.0
|
Parastā
liepa (parasts)
|
+3.0
|
+8.0
|
Parastā
egle (parasts)
|
+4.0
|
+7.0
|
Īve
(atipisks)
|
+5.0
|
+7.0
|
Melnalksnis
(atipisks)
|
+5.0
|
+6.0
|
Austrumu
dižskābardis (atipisks)
|
+5.0
|
+6.0
|
Parastā
priede (parasts)
|
+6.0
|
+5.0
|
Parastā
goba (atipisks)
|
+6.0
|
+5.0
|
Bērzs
(parasts)
|
+7.0
|
+5.0
|
Parastais
osis (atipisks)
|
+7.0
|
+4.0
|
Parastā
vīksna (atipisks)
|
+8.0
|
+3.0
|
Parastais
skābardis (atipisks)
|
+8.0
|
+3.0
|
Parastais
ozols (rets)
|
+9.0
|
+2.0
|
Sarkankoks
(rets)
|
+9.0
|
+2.0
|
Dzelzskoks
(ļoti rets)
|
+10.0
|
+1.0
|
Ieroča līmeņa noteikšana notiek
sekojoši, piemēram, Blacksmith pakāpes spēlētājs, ieroča izgatavošanai,
izmantoja tikai dzelzi. Blacksmith ir 2. pakāpe Merchant zarā, tāpēc pie 2
pieskaita ieroča līmeņa paaugstināšanas koeficientu no dzelzs: 2 + 8 = 10,
izvelk vidējo aritmētisko: 10 : 2 = 5. Gala rezultātā spēlētājs izgatavoja 5.
līmeņa ieroci.
Diezgan viegli, bet izejmateriālus savā starpā var arī
kombinēt, lai iegūtu augstākas kvalitātes, izturības un efektivitātes ieročus.
Piemēram, tas pats Blacksmith pakāpes spēlētājs, ieroča izgatavošanai,
izmantoja tēraudu, kuru ieguva sakausējot kopā dzelzi, mangānu, silīciju un
grafītu. Saskaita kopā visu izejmateriālu ieroča līmeņa paaugstināšanas
koeficientus:
8 + 12 + 14 + 2 = 36, izvelk
vidējo aritmētisko, lai iegūtu sakausējuma paaugstināšanas koeficientu: 36 : 4
= 9, pieskaita iegūto rezultātu pie pakāpes skaitļa „2”, jo Blacksmith ir 2.
pakāpe = 2 + 9 = 11, izvelk vidējo aritmētisko, lai iegūtu ieroča līmeni: 11 :
2 = 5.5, noapaļojot uz augšu = 6. Gala rezultātā spēlētājs izgatavoja 6. līmeņa
ieroci.
Loks tiek pieskaitīts pie ieroču kategorijas, bet līmeņa
noteikšanai tiek izmantoti savādāki skaitļi, jo lokam izšķirošais ir elastīgums
nevis cietība. Cietība ir svarīga ieročiem. Loku līmeni veido bultas kopā ar
loku. Atsevišķi šie divi elementi loka līmeni ietekmēt nevar, izņemot
gadījumus, ja bultas vai loks ir īpaši (attiecīgi enčantoti vai ir artefakti).
Ieroču mijiedarbība
Ieroči
cīņas laikā mēdz arī salūzt un lai noteiktu salūšanas iespēju esam izstrādājuši
diezgan ērtu un vieglu metodi.
Ieroču salūšanas iespējas
aprēķināšanai, izmanto sakarību:
(a : b) x 12, kur a un b = tavs vai pretinieka ieroča līmenis. Tātad, pieņemsim, ka tavs līmenis ir 6, bet pretinieka
līmenis ir 9. (6 : 9) x 12 = 7,9999 ~ 8. Gala rezultātā iegūstam, ka
tavs ierocis salūzīs pēc 8 trieciena reizēm pret tava pretinieka ieroci.
Ja
ieroču līmeņi ir vienādi, tad tie, kaut kad cīņas laikā, var salūzt vienlaicīgi.
Visiem
ieročiem ir arī sava izturība, kuru raksturo izturības punkti (durability). Lai
izskaitļotu izturības punktus, vienkārši saskaita kopā ieroča materiālu līmeņa
paaugstināšanas koeficientus (skat. augstāk tabulās). Ja
ierocis gatavots tikai no viena izejmateriāla, piemēram, dzelzs, tad ieroča
izturība būs 8 punkti, bet, ja ierocis gatavots no tērauda (dzelzs, mangāna,
silīcija un grafīta sakausējums), tad ieroča izturība būs 8 + 12 + 14 + 2 = 36
punkti.
Ja
ierocis cīņas laikā netiek salauzts, tad abiem spēlētājiem no savu ieroču
izturības punktiem jāatņem triecienu reižu skaitu, kurus veica cīņas laikā. Piemēram,
spēlētājs A veica 10 triecienus un viņā ieroča izturība ir 35 punkti, bet
spēlētājs B – 8 triecienus un viņa ieroča izturība ir 20 punkti. Tātad,
spēlētāja A ieroča izturība samazināsies par 10: 35 – 10 = 25 izturības punkti,
bet spēlētāja A ieroča izturība samazināsies par 8: 20 – 8 = 12 izturības
punkti. Tādā veidā katrs spēlētājs var sekot līdzi savam ieroču stāvoklim un
zināt, kad ierocis jānes uz labošanu.
Kad kāds ierocis lūzt,
tad jums vai pretiniekam skaidri un skaļi jāsaka: „salauzts” un ierocis jānomet
zemē, jo tas ir salūzis un vairs nav izmantojams.
| |