Fiziskie triecieni un ievainojumu pakāpes
Sist no visa spēka ir AIZLIEGTS. Ja jūs stājaties pretī spēlētājam, kas ir ietērpies bruņās, veicot triecienu, jūs varat izmantot vidēja spēka samēru. Ja jūs stājaties pretī spēlētājam, kas nav ietērpies bruņās, veicot triecienu, jūs varat izmantot vāja spēka samēru – burtiski pieskāriens ir nepieciešams, lai attēlotu vāja spēka samēra triecienu. Ja izmantojat vairogu, tad sviest to ir aizliegts. Spert ar kāju pa vairogiem nedrīkst. Izmantot tuvcīņas paņēmienus (mešana, spērieni, tvērieni, kājas palikšana utt.) ir aizliegts, izņemot gadījumus, kad abi spēlētāji pēc savas savstarpējās vienošanās ir vienojušies par tuvcīņas paņēmienu izmantošanu cīņas laikā.
Prasmes, maģiski priekšmeti, mikstūras u.c. bonusus dodoši objekti spēj palielināt trieciena efektivitāti. Ja šāda situācija rodas, tad spēlētājam skaidri un skaļi jāinformē visus par to, ko viņš/-a izmantojis un kādi ir bonusi, kā arī jāpierāda tas, parādot sertifikātu vai kādā citā atzītā veidā.
Ja cīņā iesaistās tikai divi spēlētāji, tad šo informāciju viņi var pateikt cīņas sākumā, lai cīņas gaitā tas nebūtu jādara.
Spēlētājs, kuram tika veikts jebkāds fizisks vai maģisks trieciens, skaitās kā ievainots. Piemēram, spēlētājs gūst triecienu, ja pretinieks ir acīmredzami iesitis spēlētājam pa kādu noteiktu ķermeņa daļu. Tas pats ir arī ar maģiskajiem triecieniem – spēlētājs gūst triecienu, ja pretinieks acīmredzami ir notēmējis ar zizli pret kādu spēlētāja ķermeņa daļu un veicis burvestību.
Ja ievainotam spēlētājam ilgstoši netiek sniegta pirmā palīdzība, tad, atkarībā no trieciena pakāpes (par ko lasiet zemāk), viņš/-a sāk just vājumu un nespēku. Pirmā palīdzība sevī ietver brūču pārsiešanu. Brūču pārsiešana neatjauno spēlētāja fizisko stāvokli, t.i., nenoņem vājumu un nespēku, bet tikai aptur šo sajūtu spēka pieaugšanu.
Smagi savainots spēlētājs ir tāds, kuram ir vismaz divi 4. pakāpes ievainojumi. Smagi savainots spēlētājs var pārvietoties tikai četrrāpus, gulēt uz zemes, vaidot vai lūdzot pēc palīdzības. Tādā stāvoklī nevar cīnīties, burt burvestības un nodrošināt sev pirmo palīdzību, t.i., nevar veikt nekādas aktīvas darbības.
Ievainojumu pakāpes
raksturo to, cik nopietns ir ievainojums:
1. pakāpes ievainojumi – nelielas skrambiņas, vājums un nespēks
praktiski neizpaužas;
2. pakāpes ievainojumi – jebkāda veida vidēja dziļuma brūces, ja šādu
ievainojumu ir vairāk par septiņiem, ik pēc katrām 10 minūtēm vājums un nespēks
palielinās; rodas ja trāpa pa 1. ķermeņa zonām (skat. attēlu zemāk);
3. pakāpes ievainojumi – jebkāda veida dziļas brūces, ja šādu
ievainojumu ir vairāk par pieciem, ik pēc katrām 5 minūtēm vājums un nespēks
palielinās; rodas ja trāpa pa 2. ķermeņa zonām (skat. attēlu zemāk);
4. pakāpes ievainojumi – pastāvīga asiņošana, atdalītas ķermeņa daļas,
cietušā stāvoklis strauji pasliktinās, sniedzot cietušajam pirmo palīdzību,
nekas netiks līdzēts, tādā stāvoklī nav iespējams burties, ja šādu ievainojumu
ir divi vai vairāk, ik pēc katras minūtes, vai divām, vājums un nespēks
palielinās; rodas ja trāpa pa 3. un ar sarkanu krāsu izceltām ķermeņa zonām
(skat. attēlu zemāk);
5. pakāpes ievainojumi – momentāla un letāla rakstura ievainojumi; ja
šādi ievainojumi ir viens vai divi, tad viena nepareiza kustība un tēlu sagaida
letāls iznākums. Iegūstot šāda rakstura ievainojumu, spēlētājam jākrīt gar zemi
un jāguļ tik ilgi, kamēr kāds viņu nepaņems un nenogādās drošā vietā vai pie
dziednieka. Ja palīdzība netiks sniegta 3 minūšu laikā, tēls mirst.
Ķermeņa triecienu zonas un vājie punkti.