| Maģiskie triecieni un to
mijiedarbība
Tāpat kā tuvcīņās ar ieročiem, tāpat arī maģiskajos
dueļos, pēc izvēles izmantojot maģiskus priekšmetus, tiek veikti triecieni, to
atsišana, neitralizēšana un daudzas citas darbības. Atšķirība starp tuvcīņu un
maģiskajiem dueļiem ir tāda, ka tuvcīņās var gan redzēt, gan just, ka tev tiek
iesists, piemēram, ar zobenu, bet magiskajos dueļos neviena no abām pazīmēm nav
reāli redzama, tāpēc tas sarežģī burvestību izmantošanu visās brīvdabas lomu spēlēs.
Mūsu brīvdabas lomu spēlēs šī problēma tiek izskatīta,
balstoties uz reāliem novērojumiem. Tas nozīmē, ka maģiskie triecieni tiek
veikti ar maģiskā priekšmeta (zižļa, staffa, sceptera utt.) vai žesta pavēršanu
pret pretinieku. Ja būrējs, ir notēmējis maģisko priekšmetu vai žestu pret savu
pretinieku tā, ka tas ir skaidri
redzams, ka būrējs trāpa, tad maģiskais uzbrukums arī trāpa. Piemēram,
ja skaidri redzams, ka zizlis ir notērmēts uz spēlētāju, un, vēl jo vairāk,
piemēram, ja zizlis atrodas 50 cm attālumā no cita spēlētāja, tad maģiskais
trieciens nešaubīgi trāpa. Ja zizlis ir notērmēts, burvestība veikta, bet var
redzēt, ka pretinieks ir izvairījies, tad burvestība netrāpa.
Esam pētījuši arī tādas sistēmas, kurās spēlētāji izveido
kaut kādu burvestības efekta imitāciju, piemēram, sarkanu, mīkstu rotaļbumbiņu
vai no avīzes izmīcītu bumbiņu, un met to uz pretinieku, ja imitācija trāpa,
tad burvestība trāpa, ja netrāpa – tad netrāpa. It kā skan viegli un saprotami,
taču pēc mūsu pieredzes, šī imitācijas ideja diemžēl nedarbojas, jo tad visiem
spēlētājiem vajag ļoti daudz šādu bumbiņu vai kādu citu imitāciju, respektīvi
katram spēlētājam vienmēr jānēsā līdzi soma, kurā glabāt šīs imitācijas,
imitācijai jābūt viegli pieejamai – ne pārāk dārgai, tādai, ko var atļauties
katrs. Imitācijai jābūt tādai, ko var viegli atrast sniegā, zālē vai lapu
kaudzē, un imitācijai jābūt OBLIGĀTI videi draudzīgai un tādu materiālu ir maz.
Vismaz šādi kritēriji imitācijām ir mums un mēs jebkurā gadījumā atteicāmies no
tām, netikai kritēriju dēļ, bet arī dēļ tā, ka maģiskie dueļi un burvestības,
jau no paša iesākuma, tiek virzīti vairāk uz aktiermākslu un spēlētāja spēju
iztēloties to, kas notiek maģiskajā duelī. No sākuma tas ir grūti, bet ar laiku
pierod un ir labi. Par to nav šaubu.
Maģiskos triecienus var atvairīt tikai ar aizsardzības
burvestībām un ar maģiskai aizsardzībai domātām klašu prasmēm. No maģiskajiem
triecieniem var aizbēgt, paslēpties (aiz celtnes, koka, cita spēlētāja, utt.)
vai izvairīties. Ir daudzi alķīmiskie produkti, klašu prasmes u.c. palīgrīki,
kas piedāvā simtprocentīgu izvairīšanos no viena, vairākiem vai visa veida
uzbrukumiem, noteiktu reižu skaitu, t.i., jūs varat noteiktu reižu skaitu
izvairīties no noteikta veida vai veidu uzbrukumiem.
| |