Rases un tēlu dabas
Pavisam mūsu spēlēs ir 34 dažādas rases, tāpēc katram spēlētājam ir liela izvēle, kas ir būtiski tēla izvedē – ir jābūt izvēlei. Visas klases ir sagrupētas pa sešiem rašu tipiem: elfi, dzīvie miroņi, zvēri, rūķi, hobiti un cilvēki. Katras rases aprakstā ir minēts rases unikālās spējas, attiecīgās rases sabiedrības normas un katra sabiedrības locekļa loma sabiedrībā, uzvedība, izskats, vēsture u.c. informācija. Zemāk ir rašu uzskaitījums, lai jūs zinātu cik liela ir piedāvātā izvēle:
1.
ELFU RASES (THE ELVES)
1.1. High elves (Diželfi)
1.2. Night elves (Nakts elfi)
1.3. Wood elves (Meža elfi)
1.4. Blood elves (Asins elfi)
1.5. Drow (Tumsas elfi)
2.
DZĪVO MIROŅU RASES (THE UNDEAD-ONES)
2.1. Vampires (Vampīri)
2.2. Forsaken undead-ones (Dzīvie miroņi)
2.3. Lichs (Liči)
3.
ZVĒRU TIPA RASES (THE BEAST TYPE RACES)
3.1. Taurens (Taureni)
3.2. Orcs (Orki)
3.3. Trolls (Troļļi)
3.4. Goblin races (Goblinu rases)
3.5. Worgens (Vorgeni)
3.6. Lycathrope races (Likantrofu rases)
3.7. Archons (Arhoni)
3.8. Centaurs (Kentauri)
3.9. Githyanki (Gitjanki)
3.10. Githzerai (Gitzeraji)
3.11. Gnolls (Gnolli)
3.12. Lizardfolk (Ķirzakcilvēki)
3.13. Kobolds (Koboldi)
3.14. Kuo-Toas (Kuo-Toa)
3.15. Locathahs (Lokatahi)
3.16. Merfolk (Ūdens ļaudis)
3.17. Mind Flayers (Prāta rijēji)
3.18. Sahuagins (Sahuagini)
3.19. Salamanders (Salamandras)
3.20. Troglodytes (Troglodīti)
3.21. Yuan-Tis (Juaņ-ti)
4.
RŪĶU RASES (THE DWARVES)
4.1. Dwarves (Kalnu rūķi)
4.2. Gnomes (Rūķi)
4.3. Azers (Azeri)
5. HOBITI (THE HOBBITS)
6. CILVĒKI (THE HUMANS)
Izvēlēties var jebkuru no minētajām rasēm.
Pēc tam, kad rase ir izvēlēta, organizētājs jums uzdos dažus testa jautājumus, lai noteiktu jūsu tēla dabu mūsu lomu spēlēs. Visiem Canad Erenerth pasaules iedzīvotājiem (turpmāk – iedzīvotāji) ir sava daba, kas tiek salīdzināta ar četriem pamatelementiem: uguni, ūdeni, zemi un gaisu, tāpēc katram iedzīvotājam attiecīgi ir viena no šīm dabām. Ir arī reti gadījumi, kad kādam iedzīvotājam ir divas dabas, piemēram, uguns un zemes daba. Šādi iedzīvotāji skaitās kā apdāvināti. Viņu apdāvinātība izpaužas dažādās maģiskajās darbībās. Ko dod šī daba? Iedzīvotāju daba dod noteiktus bonusus maģiskajās nozarēs un nosaka maģiskās iespējas. Piemēram, ja kādam spēlētājam ir zemes elementa daba, tad maģiskajās nozarēs viņš/-a varēs apgūt zemes elementam paredzētās lietas. Savukārt, ja kādam spēlētājam ir divas dabas, piemēram, uguns un zeme, tad šādiem spēlētājiem maģiskajās nozarēs tiek dota iespēja iegūt iedzimto spēju (cits nosaukums, Kekkei Genkai) abu elementu kombinējumā – uguns + zeme – lava (iedzimta spēja kontrolēt lavu un visādi ar to rīkoties).
Uzreiz pēc tā visa, organizētājs sastāda spēlētāja identifikācijas karti, pēc kuras var nolasīt visu informāciju par spēlētāja izveidoto tēlu.
Bet ar to visu nekas nebeidzas. Tēlu mēs esam izveidojuši, bet tam ir arī jāaug un jāattīstās. Tas ir tāpat kā mēs, piedzimstam, ejam bērnu dārzā, tad mācāmies skolā, universitātē, iegūstam arodu utt., tieši tāpat arī tēli, ierodas Canad Erenerth pasaulē un tālāk dodas plašajā ceļojumā pa pasauli, lai uzzinātu un kļūtu par to, par ko paši vēlas kļūt. Šeit mēs varam sākt runāt par klasēm.
Iespējas un klases
Pēc identifikācijas kartes izveidošanas, jums jādodas pie tiem spēlētājiem, kuru klase ir paladini (Paladin) vai priesteri (Priest), iedodiet viņiem savu identifikācijas karti, lai uzzinātu kādas ir jūsu iespējas gan maģiskajās jomās, gan izvēloties klasi. Tas jādara tāpēc, ka daļa no informācijas, kas ir identifikācijas rullī, ir aizšifrēta slepenā šriftā, ko saprot tikai iepriekš minētās klases pārstāvji. Aizejot pie paladiniem vai priesteriem, viņi jums ieteiks kādā klasē jums vislabāk iestāties, kādas maģiskās jomas jūs varat izvēlēties utt. Protams, gala izvēle ir jūsu, tikai ņemiet vērā, ka daudzi spēlētāji domā, ka zin savu izvēli labāk par paladiniem vai priesteriem, tāpēc izdara nepareizas izvēles, par ko vēlāk nožēlo, jo labot vairs neko nevar.
Tiklīdz jūs izvēlaties rasi, mainīt to vairs nevar!!!
Tiklīdz esat izvēlējies kādu klasi un esat šīs klases 2. pakāpē, labot vai mainīt klasi arī vairs nav iespējams!!!
Tāpēc mēs jums ieteiktu dažkārt paklausīties, ko domā tie, kuru uzdevums ir novirzīt jaunos spēlētājus uz pareizā ceļa.
Tēlu izaugsmes iespējas ir plašas, jo kopumā mums ir
septiņas klašu grupas:
1.) Novices (Novices)
2.) Zobenneši (Swordsmen);
3.) Magi (Mages);
4.) Locinieki (Archers);
5.) Akolīti (Acolytes);
6.) Tirgotāji (Merchants);
7.) Zagļi (Thieves)
Katra klašu grupa zarojas vairākās pakāpēs:
Novice >>> Super Novice
Primārā prasme: Jebkura.
Swordsman >>> Knight >>> Lord Knight vai Rune Knight*
Primārā prasme: Jebkura.
Swordsman >>> Death Knight >>> Lord Death Knight vai Rune Death Knight*
Primārā prasme: Tumsas zars.
Swordsman >>> Crusader >>> Paladin vai Royal Guard*
Primārā prasme: Gaismas zars.
Mage >>> Wizard >>> High Wizard vai Warlock* >>> Battle Mage
Primārā prasme: Jebkura.
Mage >>> Druid >>> Druid Elder >>> Archdruid
Primārā prasme: Dzīvības burvestību skola.
Mage >>> Sage >>> Professor vai Sorcerer* >>> Battle Mage
Primārā prasme: Jebkura.
Archer >>> Hunter >>> Sniper vai Ranger*
Primārā prasme: Gaisa burvestību skola.
Archer >>> Bard/Dancer >>> Clown/Gypsy >>> Minstrel*/Wanderer*
Primārā prasme: Jebkura.
Acolyte >>> Priest >>> High Priest >>> Archbishop*
Primārā prasme: Gaismas zars.
Acolyte >>> Rune Keeper >>> Rune Priest >>> Rune Patriarch
Primārā prasme: Zemes burvestību skola.
Acolyte >>> Monk >>> Champion >>> Shura*
Primārā prasme: Cīņas burvestību skola.
Merchant >>> Blacksmith >>> Whitesmith >>> Mechanic*
Primārā prasme: Zemes burvestību skola.
Merchant >>> Alchemist >>> Creator vai Genetic*
Primārā prasme: Jebkura.
Thief >>> Assassin >>> Assassin Cross vai Guillotine Cross*
Primārā prasme: Tumsas zars.
Thief >>> Rogue >>> Stalker >>> Shadow Chaser*
Primārā prasme: Tumsas zars.
* Kad jūs nokļūstat kādā no klases pakāpēm, kas ir atzīmēta ar zvaigznīti, visas prasmes, kas jums bija, pazūd un to vietā jums tiek dotas jaunas prasmes, kas ir spēcīgākas un līdzinās tām, kuras jums bija pirms nokļūšanas jaunajā klases pakāpē.
Tiklīdz spēlētāji nokļūst
Canad Erenerth pasaulē, viņi automātiski kļūst par novicēm.
Katrai klasei ir arī attiecīga bilde, kuru var aplūkot mapēs >>>„bildes1”<<< un >>>"bildes2"<<<.
Klašu raksturojums
Novices:
Novices ir tie, kas tikko ir ieradušies Canad Erenerth
pasaulē un vēl nezin par ko vēlas kļūt. Katrs novice, kas dodas pie priesteriem
vai paladiniem, iemācās no viņiem tādas lietas, kā pirmā palīdzība un kā tēlot
mirušu, ja gadījumā uzbrūk kāds savvaļas dzīvnieks.
Ja gadījumā novice nekādīgi nevar izvēlēties par ko kļūt,
viņš vai viņa var kļūt par Super Novici, tādējādi novicēm ir iespēja iemācīties
visu to, ko iemācās visu pārējo klašu 2. pakāpes.
Noviču iemīļotākie ieroči ir dunči un maza izmēra
vairogi, kā arī ādas, vai retāk, metāla bruņas.
Zobenneši:
Zobennešu pretinieki mūlst un
apbrīno viņu ātrās kustības. Viņu izvēlētais ierocis ir viņu asmenis, ar kuru
viņiem ir īpaša saikne. Tas ir zobennešu rīks, viņu draugs un viņu ierocis. Sabiedrībā,
kurā zobenneši dzīvo, viņu prasme ar asmeni ir visiem labi zināma un viņiem
bieži prasa to izmantot, lai palīdzētu zemniekiem. Zobenneši ir ļoti labsirdīgi
un darbus, kurus viņiem uztic, viņi izdara par velti. Nauda zobennešiem nav
vissvarīgākā lieta, bet ilgstošas attiecības ar citiem cilvēkiem, viņi vērtē
visaugstāk.
Zobenneši specializējas uz tuvcīņas
paņēmieniem, un tādu ieroču un bruņu izmantošanu kā zobeni (vienroku vai
divroku), vairogi un šķēpi. Pateicoties stingrai disciplīnai un pastāvīgiem
treniņiem, viņu fiziskais veselības stāvoklis atjaunojas ātrāk nekā parējo klašu
pārstāvjiem.
Magi:
Magi
ir dabas pētnieki, kas pēta dažādas dabas parādības un mēģina atrast veidus kā
šīs parādības izskaidrot un izveidot, izmantojot iedzimtos talantus maģijā.
Magi visbiežāk paļaujas uz savām zināšanām, prasmi izmantot savas burvestības
un uz īpašiem maģiskajiem priekšmetiem, kurus viņi izmanto labāku efektu
iegūšanai. Par pamatu visam magiem ir eksperimentēšana un arheoloģija, t.i.,
senu, pamestu vai jaunu zināšanu atklāšana, izpētīšana un to pierādīšana
eksperimentālā ceļā.
Magiem piemīt ātra maģiskās enerģijas atjaunošanās prasme, pateicoties tam, ka lielāko dienas daļu viņi pavada pie grāmatām un maģiskajiem ruļļiem, tādējādi trenējot savas smadzenes. Viņi dod priekšroku tādiem ieročiem kā staffi, scepteri, dažāda veida (nestandartie) zižļi, maģiskie artefakti, daudzi citi maģiskie priekšmeti un, protams, ka, burvestības. Viņiem vairāk patīk burties no attāluma nekā iesaistīties tuvcīņās un reti kad izmanto zobenus, vairogus u.c. veida ieročus, kas nav iepriekš minēti.
Locinieki:
Locinieki
ir dabas un visu dzīvo radību aizstāvji. Viņiem pieder meži un viņu galvenais
dzīves uzdevums ir sargāt tos un to iemītniekus, ko bojā ejas. Locinieki cenšas
sasniegt vienotību ar dabu, tāpēc viņiem piemīt liels ātrums, neaprakstāma
precizitāte, balansa izjūta un daudzas citas īpašības un prasmes, kas padara
viņus par izciliem topošajiem medniekiem vai snaiperiem. Viņi prot atrast un
dzīt pēdas, kā arī pastāstīt par notikumiem, kas risinājušies apkārtnē,
izmantojot dedukcijas principus.
Katrs locinieks savu pirmo loku uztaisa pats, tāpēc loks ir viņu galvenais ierocis. Tāpat kā zobennešiem zobens ir svarīgākais ierocis, tāpat arī lociniekiem loks ir svarīgākais ierocis, bez kura viņi nevar iedomāties savu dzīvi. Pārsvarā viņi uzticas saviem lokiem un viņu interesi piesaista loku un labāku bultu pagatavošanas metodes. No bruņām viņi dod priekšroku ādas bruņām, kas ir daudz vieglākas un, viņu izpratnē, dabīgākas par metāliskajām, tādējādi viņi netiek ierobežoti un atrauti no dabas. Ādas bruņās viņi jūtas brīvi un viņu prasmes un spējas netiek pārlieku ierobežotas.
Akolīti:
Akolīti
ir tie, kas izvēlas Gaismas ceļu un seko Dievam. Viņu galvenais dzīves uzdevums
ir nest pasaulē gaismu, ticību, mīlestību un cerību, lai būtu spējīgi atvieglot
Canad Erenerth pasaules iedzīvotājiem viņu nastas bēdu laikā. Akolīti ir
dvēseļu un miesas kopēji, tāpēc viņi ir ļoti noderīgi cīņā pret ļaunumu, jo
cīņas laikā ir spējīgi sāārstēt fiziskās brūces daudz efektīvāk nekā jebkuru
citu klašu pārstāvji. Savas vajadzības viņi noliek pēdējā vietā un dzīvo, lai
palīdzētu tiem, kam palīdzība ir tiešām nepieciešama. Visā kopumā akolīts dzīvo
no ziedojumiem un laba vēlējumiem, jo vislielākā atlīdzība viņiem ir tad, ja
viņi ir spējīgi kādam darīt labu, ienesot šajā tumšajā pasaulē kādu gaismas
stariņu.
Tā kā akolīti ir zemākā garīdznieku kārta, ļaudis pie viņiem dodas, lai uzticētu kādus vienkāršus uzdevumus, kā, piemēram, saārstēt vieglas brūces, parunāties par dzīvi utt. Akolīti dod priekšroku tādiem ieročiem kā vāles vai tritorium, bet bruņu vietā – to, ko Templis viņiem piešķir.
Tirgotāji:
Tirgotāji
ir vieni no viltīgākajiem Canad Erenerth pasaules iedzīvotājiem ekonomikas un
biznesa ziņā, jo tirgotāji ir ekonomikas eksperti. Nevieni citu klašu pārstāvji
nav spējīgi tik veikli iemainīt vai iemānīt kādu vērtīgu vai bezvērtīgu preci
pa tirgotājiem visizdevīgāko cenu. Tirgotāji caurām dienām pavada savu laiku
pārdodot, iepērkot, mainot un darot visādas citas darbības ar precēm, kuras
viņiem jau ir vai kuras viņi vēlētos sev iegūt. Tirgotājiem pats galvenais ir
viņu ienākumi. Savu galvu un savu talantu ekonomikā viņi pielieto, lai iegūtu
pēc iespējas lielākus ienākumus, pēc iespējas vērtīgākus artefaktus vai
relikvijas, kuras vārētu pārdot vēl kādam, lai tādā veidā vēl palielinātu savus
ienākumus.
Tirgotājiem no ieročiem visvairāk patīk izmantot cirvjus, preču ratus un ādas bruņas, kas tirgotāju ģērbšanās stilā parādās diezgan reti (biežāk ādas bruņas parādās kā viena no viņu precēm), kā arī, ja ir ekstremāli apstākļi viņi var mēģināt izmantot arī tos priekšmetus, kas viņiem ir pārdošanā, lai gan viņi pārāk uztraucas par tiem, lai tie netiktu sabružāti vai sabojāti, pretējā gadījumā kritīsies to vērtība.
Zagļi:
Klases
nosaukums jau pats pasaka priekšā, ka šīs klases pārstāvju galvenais mērķis ir
zagt. Zagļi dzīvo savas dzīves, zogot, ar viltu panākot to, ko vēlas un darot
visādas citādas blēdības tikai, lai apmierinātu savas vajadzības, kuras viņi
realizē jebkādos veidos. Pretēji akolītiem, zagļi dzīvo priekš sevis, nevis priekš
citiem, kas viņus padara par labiem algotņiem. Viņiem vairāk patīk apzagt
kapenes, turīgu cilvēku vai lordu dzīves vietas, atstāt bez biksēm vietējo
baronu, kas ievāc ikmēneša nodokļus utt. – nekas vairāk viņiem prieku arī
nesagādā. Zagļu vidū ir tikai daži, kas parakstās uz slepkavībām, lai gan
lielākā daļā zagļiem tas ļoti nepatīk – nedaudz paspīdzināt, piedraudēt un
pratināt vēl var, bet nogalināt... tādas darbības dara tikai ļoti retais.
Klases izvēlēšanās
Lai izvēlētos savu klasi, jādodas pie tiem, kas ir atbildīgi par augstāk minēto klašu attīstību Canad Erenerth pasaulē, proti, jādodas pie tās pasaules organizācijas (skat. noteikumu grāmatas 33. lpp.), kas nodarbojas ar tēlu iecelšanu klasēs. Piemēram, ja vēlaties kļūt par akolītu, lai vēlāk kļūtu par priesteri, tad jums jādodas uz Templi, kur jāsatiekas ar to personu, kas ir atbildīga par iecelšanu akolīta klasē, savukārt, ja vēlaties kļūt par zobennesi, lai vēlāk kļūtu par paladinu, tad jums jādodas uz Karotāju ģildi un tur jāsatiekas ar personu, kas ir atbildīga par iecelšanu zobennešu klasē.
Tādā veidā notiek tēla iecelšana klasē un vēlāk arī jebkurā klases pakāpē.
Izvēlēties divas vai vairākas klases ir AIZLIEGTS!!! Katrs spēlētājs sev var izvēlēties tikai vienu klasi.
Katra tēla prasmes ir atkarīgas no tā kādu klasi spēlētājs izvēlas. Piemēram, ja esat izvēlējies kļūt par zobennesi, tad jūsu prasmes būs saistītas ar tuvcīņu, zobencīņu u.c. tamlīdzīgas prasmes, bet, ja izvēlēsieties kļūt par magu, tad jūsu prasmes būs vairāk saistītas ar maģiju un burvestībām.
Visas prasmes ir iedalītas pakāpēs, kas atkarīgas no klases pakāpes. Piemēram, Sword Mastery prasme ir zobennešu klases 1. pakāpes prasme, bet Spear Mastery ir zobennešu 2. pakāpes jeb bruņinieka prasme.